Malatya Büyükşehir Belediye Meclisi yaptığı toplantıda kayısı üreticilerine destek olma kararı aldı. Malatya Ticaret Borsasısın adeta sesslizliğe büründüğü şu günlerde belediye kayısı üreticisi için harekete geçti. Kayısı üreticilerin Borsa için, “Onların tuzu kuru kayısı ateş pahası olmuşken sesleri çıkmıyor” dedikleri sırada Meclsi gündemi arasına kayısı da alındı. Kayısıda Katma Değerin Arttırılması Projesi kapsamında Akçadağ, DDarende ve Kuluncak ilçelerine makine- ekipman desteği verilmesi için Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er’e yetki verildi. Söz konusu destekler DAP Bölge Kalkıma İdaresi Başkanlığı ve Belediyeler arasında yürütülecek. Bu karar Akçadağ, Darende ve Kuluncaklı kayısı üreticileri arasında sevinç ile karşılandı.
Öte yandan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar kasım yında üretici ile market arasındaki fiyat farklılıklarını ve aylık-yıllık girdi fiyatlarındaki değişimlerini değerlendirdi. Kasım ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 253,7 ile limonda görüldüğünü belirten Bayraktar, “Limon 3,5 kat, patates ve kuru kayısı 3 kat, havuç ve antepfıstığı 2,9 kat fazlaya satıldı. Üreticide 8 lira 25 kuruş olan limon 29 lira 18 kuruşa, 6 lira 13 kuruş olan patates 18 lira 69 kuruşa, 135 lira olan kuru kayısı 401 lira 52 kuruşa tüketiciye sunuluyor” dedi. Markette ekim ayında kilosu 376 liradan tüketiciye satılan kuru kayısı, kasım ayında 401 liradan raflarda yerini aldı. Üreticide, ekim ayında kilogramı 135 TL olan kuru kayısı, kasım ayında da değişmesi ve 135 TL’de sabit kaldı. Hatta bazı market ve satış noktalarında kayısının 600 TL’ye kadar çıktığı gözlemleniyor.
Bu fiyat farkı satıcı ile alıcı arasında sorunlara neden olurken en çok üzülen ise Malatya’daki kayısı üreticileri oluyor. 135 liradan üreticiden alınan kayısının tüketiciye 400 hatta 600 liraya kadar pazarlanmaya çalıştığını vurgulayan Malatyalılar, “Sen sessizliğini bozma Ticaret Borsası. Nasıl olsa sizin tuzunuz kuru. Üç beş ajans haberi yaptırarak kayısı ihracatının patladığını açıklamaktan başka bir iş yapma. Ama gün gelecek elbet” demekten kendilerini alamadılar. Öte yandan Malatya’da üreticiden ürün toplayarak şire pazarı yâda yeni oluşan konteynerlerde kayısı satışı yapan esnaf da bu durumdan memnun görünmüyor. En son CHP Gelen Başkan Yardımcısı Karatepe’nin ziyareti sırasında dert yanan Ankara Çarşısı kayısı esnafı, “İş yapamıyoruz. Bizimle ilgilenen yok. Çoğu zaman siftah dahi yapamıyoruz. Arada bir internet üzeri siparişler oluyor. O da olmasa vay halimize. Fiyatlar çok yüksek. Bu aradaki fark nereye gidiyor anlamıyoruz” demişlerdi. Ticaret Borsası basın müşavirliği başta olmak üzere tüm yetkililer ise sessizliklerini korumaya devam ediyorlar.
Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan’da yanlış yönlendirmeler sonucunda sosyal medyasında kayısı ve kayısı üreticileri hakkında paylaşımlar yapmak yerine odaya yapılan ziyaretleri yayınlamaya devam ediyor. Her fırsatta odaya ziyaret yapan kurum ve kuruluşları duyuran Başkan, “Malatya Şeker Fabrikası Müdürü Sayın Mustafa Kurter ve Şeker-İş Sendikası Malatya Şube Başkanı Sayın Nuri Murat’a ziyaretleri için teşekkür ediyorum. Ziyarette tarım ve hayvancılık üzerine istişarelerde bulunduk” ifadelerini kullanırken bu görüşmeler hakkında pek de içerik vermiyor. Halbuki kayısı üreticileri ve satıcıları çok ciddi açıklamalar beklemeye devam ediyor.
GENEL
3 gün önceGENEL
3 gün önceGENEL
5 gün önceEKONOMİ
6 gün önceGENEL
7 gün önceGENEL
7 gün önceGENEL
7 gün önceGENEL
8 gün önceVeri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.